Terugblik After Summer School

Is het al tijd voor de reünie?

Met een enthousiast en leergierig gezelschap gingen we donderdag 19 september terug de schoolbanken in. Tijd voor een terugblik, de (klassen)foto's en wat reacties.

Een inhoudelijke trainingsmiddag. We waren het er als collega’s over eens. We wilden een event neerzetten waarin ruimte was voor inspiratie, een moment om met elkaar te praten en kennisoverdracht onder ondernemers en marketing- en communicatiefanaten. Echt zo’n dag die je ‘vroeger’ ook wel had tijdens de schoolperiode. Na de zomer was een geschikt moment.

De naam van het evenement was geboren: After Summer School.

Na een aantal weken voorbereiden was het zover op donderdag 19 september. De Grote Kerk in Groede was omgetoverd tot schoolgebouw. Na een welkomstwoordje van Marianne Chapelier en Koen Verhagen startte illustrator Bianca van Duijn met de workshop Sterk Merk. Het door haar ontworpen icoon Vet Wuuf bleef niet onbesproken, en was de inzet voor de theorie en eerste opdracht voor de deelnemers. Aan de slag! Eerst een opdracht over een bestaand sterk merk om kennis te maken met de werkwijze, waarna dit toegepast kon worden op het  eigen merk! Er werden werkelijke persona’s gecreëerd die ieder naderhand mee kon nemen naar de eigen werkplek. Dit figuur stond meteen garant als collega die uiteindelijk de weerspiegeling leek te zijn van het eigen bedrijf. Na deze inhoudelijke, maar creatieve opdracht was het tijd voor een inspirerend Zeeuws ondernemersverhaal. Marketeer Kimberley D’Hoore van Hair, Body & Beauty bracht een verhaal waarin duidelijk werd wat de rode draad is achter de webshop, het logistieke proces en de boodschap naar haar ultieme klant; De Nederlandse vrouw met half lang haar!

Na enige tijd klonk de zoomer. Collega Sandra Scheelde attendeerde iedereen met het geluid van de schoolbel op het begin van de pauze, maar eerst nog een klassenfoto!

Credits: collega Christine Maas

Na de pauze gingen de cursisten naar de workshops waarvoor ze zich hadden ingeschreven. Voor de één was dit Social Media of Online Marketing, terwijl een derde groep eerst aan de gang ging met de methodiek Design Thinking. Veel stof tot nadenken binnen één uur, wat zo voorbij was. Het bevestigde dat ons werkgebied interessant en breed is, en dat het voor ieder een aandachtspunt blijf om jezelf te blijven verdiepen én ook echt aan de slag te gaan. Oefening baart kunst!

Met een aantal “Key Take Aways” was het tijd om af te sluiten en gezamenlijk af te sluiten met een walking dinner, verzorgd door de Drie Koningen in Groede en live muziek van Woodworks.

Aan alle aanwezigen, bedankt voor jullie enthousiasme, deelname en reacties!

Sylvia Albregtse – Het Overleg:
“Het was een inspirerende dag die je meer inzicht geeft in je bedrijf en hoe je je bedrijf het beste kan laten groeien.”

Kimberley D’Hoore – Hair, Body & Beauty:
“Een leerzame middag wat me een nieuwe, frisse kijk op bestaande marketingactiviteiten heeft gegeven.”

Bianca Moorthamer – Artext:
“Een leuke middag met inspirerende sprekers op een prachtige locatie. We kregen bruikbare informatie, handige tips en er was veel ruimte voor vragen. Kortom, de nieuwe bagage was direct toe te passen in je eigen situatie. Daar kwam ik voor. Dank je wel!”