Museum Het Warenhuis kiest voor Pieters Media

Onderscheidende huisstijl en MarCom Management 

Streekmuseum Het Warenhuis heeft na een bureauselectie besloten haar creatieve communicatie onder te brengen bij Pieters Media in Groede. Het bureau is inmiddels enkele weken aan de slag en de eerste advertenties, posters en social media berichten in de nieuw ontworpen huisstijl zijn inmiddels in gebruik.

“Het Warenhuis heeft ons gevraagd om op een hele efficiënte, maar professionele manier nieuwe exposities en activiteiten onder de aandacht te brengen. We hebben een eenvoudige, maar daardoor zeer treffende en goed herkenbare huisstijl ontwikkeld. Het karakteristieke lijnenspel, dat aan de buitenzijde van het museum zichtbaar is, is geïntegreerd in alle communicatie uitingen. We schuiven maandelijks aan bij het communicatieoverleg, zodat onze creatieve afdeling altijd goed aangesloten is en snel kan inspelen op de laatste ontwikkelingen binnen het Warenhuis. Met deze dienst MarCom Management zitten we als bureau echt op de bal en kunnen we onze opdrachtgevers beter adviseren en sneller van dienst zijn.” aldus Koen Verhagen, creatief directeur Pieters Media.

Hans van Bellen van Het Warenhuis: “We wilden graag een professionaliseringsslag maken op het gebied van de promotie van onze activiteiten. De uitdaging voor de bureaus lag er in om daarvoor met een goede oplossing te komen, die ook heel efficiënt door ons in te zetten is. Pieters Media heeft een heel duidelijk en onderscheidend communicatie stramien ontwikkeld, waardoor we in de toekomst Het Warenhuis, maar ook De Stadsmolen en De Watertoren, heel herkenbaar en eigentijds kunnen communiceren. Daarnaast vormen de korte lijnen en het periodiek overleg een goede basis voor de samenwerking.”