Pieters Media & Koen Verhagen
bundelen de krachten

Pieters Media uit Groede en Koen Verhagen hebben de krachten gebundeld. Pieters Media heeft de afgelopen jaren een transitie doorgemaakt naar full service marketing- en communicatie bureau en met de komst van Verhagen is die transitie nu compleet.

Floor Pieters: “Onze opdrachtgevers betrekken ons steeds vaker bij strategische vraagstukken. Natuurlijk maken we graag mooie dingen maar nog belangrijker is; wat willen onze klanten bereiken? Daar gaat het om. We maken als bureau beslist het verschil, dat is ook mijn persoonlijke ambitie. Het is dan best bijzonder als je op zo’n moment in gesprek komt met Koen Verhagen, want hij heeft op creatief en strategisch vlak al heel wat neergezet.”

Koen Verhagen: “Na een lange periode zelfstandig gewerkt te hebben, kreeg ik steeds meer behoefte om weer samen met een mooi team aan de slag te gaan. Ik ben daarop met verschillende bureaus in gesprek gegaan, waarbij de samenwerking met Pieters Media mij veruit het meeste aansprak. Het is een prachtig bedrijf met een heel enthousiast en ambitieus team dat mooi werk maakt voor inspirerende opdrachtgevers. Ik heb er enorm veel zin in om met dit team hele slimme en effectieve oplossingen te gaan bedenken voor bestaande en nieuwe klanten. We gaan creativiteit niet alleen inzetten om goede communicatie te maken, maar op basis van het Design Thinking gedachtengoed op een veel bredere wijze waarde toevoegen. Door originele oplossingen te vinden voor complexe en alledaagse marketing- en communicatievraagstukken.”

CV Koen Verhagen
Verhagen, 48, heeft ruim 20 jaar ervaring als communicatie strateeg en conceptontwikkelaar en zal als creatief directeur aan de slag gaan bij Pieters Media. Na afronding van zijn Communicatie studie in 1996 stond hij aan de wieg van de online marketing branche in Nederland. Het door hem in 1999 opgerichte .bone advertising ontwikkelde prijswinnende online campagnes voor (inter)nationale merken als ABN AMRO, Nuon, Staatsloterij, Douwe Egberts, Pickwick, Sanex, Zwitsal, Heineken en Pepsi. Het bureau werd door vakblad Emerce twee keer uitgeroepen tot het beste online bureau van Nederland. Verhagen was als lid verbonden aan diverse nationale vakjury’s (o.a. Magneet, ADCN, SpinAwards, Cresta), waaronder vier jaar van de EFFIE jury.

In 2014 keerde Verhagen terug naar Zeeland, waar hij samen met oud-collega Joost van Liemt onder de noemer Yoko/Uno communicatie opdrachten uitvoerde voor onder andere Delta, Omroep Zeeland, International Community Platform (ICP), ENGIE, Morres, ING Nederland, Kindt + Biesbroeck en Henno Cysouw. Met Michiel Meijers zette hij vorig jaar de Zeeuws-Vlaamse Studentenstad op. Een platform, waarmee studenten en Zeeuwse werkgevers met elkaar in contact kunnen komen met als doel studenten beter te informeren over het wonen en werken in de regio. Ruim 50 bedrijven ondersteunen inmiddels dit initiatief.

Naast zijn professionele werkzaamheden zette Verhagen met vrienden MaartenMemorial.com op. Een liefdagdigheidsevent, ter nagedachtenis van hun vriend Maarten van Sten, dat kankerpatiënten een dag laat vergeten dat ze ziek zijn door ze een dag mee te voeren in Maarten zijn passie: Exclusieve sportwagens. Het event, dat inmiddels 16 keer is georganiseerd leverde al €1,7 miljoen euro op. Die opbrengst gaat in zijn geheel naar het Maarten van Sten laboratorium in het Erasmus MC.