De 4 natuurlijke vijanden van de marketing- en communicatieafdeling

‘Schrijf jij anders even een stukje om de doelgroep te informeren?’ Zo gezegd zo gedaan! Wij van communicatie hebben wel voor hetere vuren gestaan. Vol enthousiasme ga je aan de slag. En warempel- binnen de gestelde deadline- lever je de tekst met een grijns op je gezicht in. Klaar! Of toch niet…?

Ieder verhaal heeft een schurk nodig. In dit geval zijn het er vier. Wij presenteren u:

Zendingsdrang
De manager/ directeur weet het zeker: ‘De klant wil het wel, hij weet het alleen nog niet. Stuur het maar naar ons volledige klantenbestand’. Hoe nobel de intenties ook zijn, het blijft schieten met hagel. Durf te knokken voor kwaliteit. En voor je doelgroep!

Nietszeggendheid
‘De getallen moeten er uit. En die datum ook, want ik weet niet zeker of we dat gaan halen. Hou het maar een beetje algemeen. Worden Hans en Peter ook genoemd, die waren bij het voortraject betrokken. En kunnen we iets met duurzaamheid? Dat doet het altijd goed.’

Overprecisie
Vaak te vinden op de juridische, technische of financiële afdeling. ‘Ik stuur je wel even een rapportje met wat extra info’. Aan jou de dankbare taak om uit deze 46 pagina’s vol specificaties de nieuwswaarde te filteren.

Onverschilligheid
Jijzelf, na de 6e correctieronde of opmerking op een social media post van 80 woorden, waardoor je uiteindelijk niets meer uit het originele bericht herkent.

Herkenbaar of helemaal niet? Wij zijn heel erg benieuwd!

P.s. De karakters in dit verhaal zijn volledig fictief. Er zijn geen collega’s gewond geraakt tijdens het schrijven van dit artikel.